Zinošs = pasargāts!
Tīmekļvietne un lietotne "112 Latvija" tika izveidota, lai veicinātu iedzīvotāju zināšanas par pareizu rīcību dažādos apdraudējumos, uzlabotu iedzīvotāju zināšanas par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma tālruņa numuru 1 1 2, t.sk., saziņu ar operatīvajiem dienestiem, kā arī sniegtu iespēju operatīvi saņemt informāciju par potenciālo apdraudējumu.
Tīmekļvietne www.112.lv
Tīmekļvietnē ir:
- informācija par pareizu rīcību apdraudējuma gadījumos;
- operatīvo dienestu drošības padomi vienuviet;
- informācija par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma tālruņa numuru 1 1 2, t.sk., kad ir jāzvana, bet kad nav jāzvana uz šo numuru;
- pieejami informatīvi materiāli (bukleti, infografikas u.c. noderīgi materiāli);
- operatīvo dienestu būtiskākās aktualitātes.
Nepieciešamības gadījumā tīmekļvietnē tiek operatīvi izvietots brīdinājums par potenciālo apdraudējumu un nepieciešamo rīcību, lai mazinātu iespējamās negatīvās apdraudējuma sekas.
Lietotne "112 Latvija"
Lietotnē ir:
- funkcija piezvanīt uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru;
- funkcija nosūtīt detalizētu SMS (īsziņas nosūtīšana uz tālruņa numuru 1 1 2 nav ikdienas risinājums ātrai operatīvo dienestu apziņošanai. Tā veicina 1 1 2 pieejamību cilvēkiem ar runas un dzirdes traucējumiem un cilvēkiem bez Latvijas mobilo sakaru operatoru izsniegtas SIM kartes);
- apskatāmi sezonalitātei un aktualitātei atbilstoši drošības padomi;
- īss informatīva rakstura tests, ar kura palīdzību var saņemt vispārīgus ieteikumus, kā rīkoties pēc izplatītākajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tai skaitā ir pieejams arī video materiāls par saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu;
- potenciālu apdraudējumu gadījumā pieejami ārkārtas paziņojumi ar informāciju par pareizu rīcību, lai mazinātu apdraudējuma iespējamās negatīvās sekas. Būtiski! Lai šī funkcija darbotos, iedzīvotājam ir jāļauj, lai viedierīce viņam tos nosūta, kā arī ir jābūt pieejamam internetam.
Lejupielādēt lietotni "112 Latvija" iespējams Google Play un AppStore. Tā piemērota lietošanai viedtālruņos ar iOS un Android operētājsistēmu. Lietotne ir bezmaksas, bet atbilstoši izvēlētajam mobilo sakaru operatoru tarifam, var tikt piemērota maksa par interneta izmantošanu.
Tīmekļvietnes un lietotnes tapšana
Eiropas Reģionālās attīstības fonda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" projekts “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei” tika īstenots laika periodā no 25.08.2018. līdz 27.12.2023.
Projekta ietvaros ir izstrādāta vienotā kontaktu centra platformas risinājuma koncepcija, tehniskās specifikācijas informācijas sistēmām un infrastruktūras risinājumiem, veikta serveru, tīklu un telefonijas risinājumu modernizācija, izstrādāta un ieviesta ekspluatācijā vienotā kontaktu centra platformas informācijas sistēma, tīmekļvietne www.112.lv, “112 Latvija” iOS un Android lietotnes, veikta operatīvo dienestu biznesa procesu modernizācija un pielāgošana darbībai ar vienotā kontaktu centra platformu. Sarežģītākais un komplicētākais risinājuma ieviešanas posms – informācijas sistēmas ieviešana noritēja pakāpeniski, sākot risinājuma izmantošanu no mazāk noslogotajiem reģioniem – Latgales un Vidzemes, un beidzot ar Rīgu, kurā ārkārtas situācijas pieteikumu ir visvairāk.
Projekta kopējās izmaksas sastāda 5 000 000 EUR, t.sk. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 4 250 000 EUR un valsts budžeta finansējums 750 000 EUR. Informāciju tehnoloģiju risinājumu izstrādātājs ir SIA "Meditec", savukārt projektu vadību nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.