Sniedzot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ir ieradušies Latvijā, Ministru kabinets 2022. gada 14. jūlijā atbalstīja finansējuma nodrošināšanu Sabiedrības integrācijas fondam 8470 eiro apmērā, lai tiktu segti izdevumi, kas saistīti ar bezmaksas informatīvā diennakts tālruņa +371 27 380 380 darbības nodrošināšanu laika posmā no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim.
“Līdz šim informatīvā tālruņa nodrošināšana ir apliecinājusi tā nozīmīgumu atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem, jo vienuviet tiek nodrošināta informācija par visas valsts teritorijā pieejamo palīdzību ukraiņiem. Šis ir nozīmīgs informatīvais kanāls, ar kura starpniecību tiek sniegta pārbaudīta informācija, tāpēc ir svarīgi to nodrošināt arī turpmāk,” norāda iekšlietu ministrs Kristaps Eklons.
Informatīvā tālruņa darbība tiek nodrošināta 24 stundas diennaktī un septiņas dienas nedēļā. Atbildes tiek sniegtas latviešu, krievu, ukraiņu un angļu valodā. No tā darbības uzsākšanas 2022. gada 2. martā līdz jūlija sākumam bija saņemti jau vairāk nekā 35 000 unikālie zvani. Vislielākais zvanu skaits tika saņemts pirmajā darbības mēnesī – martā uz to zvanīts 12 951 reizi. Kopš aprīļa uz to zvanīts vidēji 350 reizes dienā jeb vidēji 6840 reizes mēnesī. Personas, kuras zvanījušas uz informatīvo tālruni, ir gan Ukrainas civiliedzīvotāji, kuri atrodas gan Latvijā, gan arī ārzemēs. Tas ir guvis atpazīstamību arī ārpus Latvijas robežām, un to uzskatāmi parāda statistiskie dati – vidēji 25% no saņemtajiem zvaniem ir no personām, kuras uzsākušas bēgļu gaitas un atrodas ārpus Latvijas, piemēram, Ukrainā, Polijā, Lietuvā vai Krievijā.
Informatīvais tālrunis sniedz informāciju par aktualitātēm, izmaiņām tiesiskajā regulējumā, sociālo pabalstu piešķiršanas kārtību un apjomu, darba tiesiskajām attiecībām, iespējām saņemt psihoemocionālu palīdzību, kā arī par latviešu valodas kursu pieejamību, mājokļa jautājumiem (www.cak.iem.gov.lv), izglītības jautājumiem u.c. svarīgu informāciju, kas veicina Ukrainas civiliedzīvotāju sociālekonomisko iekļaušanos Latvijā. Savukārt no Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek saņemta atgriezeniskā saite par aktuālākajiem problēmjautājumiem, par kuriem tālāk Sabiedrības integrācijas fonds informē atbildīgās nozaru iestādes, pašvaldības un nevaldības sektoru, lai kopīgi rastu risinājumus.
Informatīvā tālruņa pakalpojuma ietvaros ir izveidota un regulāri pilnveidota informatīvā datu bāze "Par uzņemšanas un atbalsta apjomu Ukrainas civiliedzīvotājiem", nodrošinot Sabiedrības integrācijas fonda zvanu centra kvalitatīvu darbību.