Informatīvās kampaņas "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc CSNg", kas tiek īstenota Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam ietvaros, mērķis ir atgādināt iedzīvotājiem par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem – zvanīšanu 112, nevis fotografēšanu un filmēšanu, un ugunsdzēsības aparāta nepieciešamību un nozīmību. Līdz šim iegādātie materiāli un izveidotie videoklipi palīdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam veikt darbu pie sabiedrības izglītošanas un zināšanu paaugstināšanas.

Lai turpinātu veiksmīgi iesākto darbu iedzīvotāju izglītošanā par ceļu satiksmes drošību, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (turpmāk - VUGD) arī 2024.gadā īstenoja informatīvo kampaņu "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem". Kampaņas ietvaros tika uzrunāti gan skolas vecuma bērni un jaunieši, gan pieaugušie, vēršot viņu uzmanību ne tikai uz pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma, bet arī transportlīdzekļos esošo eZvana sistēmu.

  1. Lekcijas un nodarbības izglītības iestādēs un citās iestādēs:
  • Rīgā un Pierīgā kampaņas ietvaros izglītības iestādēs novadītas 35 nodarbības izglītības iestādēs, bet viena Dubkalnu karjerā, kopumā izglītojot 2 223 audzēkņus un nodarbinātos;
  • Latgales reģionā kampaņas ietvaros novadītas 20 nodarbības izglītības iestādēs un vienu Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centrā "Jaunība". Kopumā izglītoti 1 734 audzēkņi un jaunieši;
  • Zemgales reģionā novadītas 30 nodarbības izglītības iestādēs, bet četras nodarbības novadītas valsts pārvaldes iestādēs. Kopumā izglītoti 1 157 audzēkņi un 160 valsts pārvaldes iestāžu darbinieki;
  • Kurzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 193 nodarbības izglītības iestādēs, viena nodarbība Jauniešu mājā Liepājā, bet vēl trīs nodarbības novadītas Liepājas Bērnu un jauniešu centrā. Kopumā izglītoti 8 515 audzēkņi un jaunieši.
  • Vidzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 40 nodarbības izglītības iestādēs, 10 nodarbības URDA Tehnoloģiju parka rīkotajos pasākumos un viena Smiltenes senioru apvienībā. Kopumā izglītoti 1 415 audzēkņi un jaunieši un 35 seniori.

Kopā visā Latvijas teritorijā novadītas 339 nodarbības un lekcijas, kurās piedalījās 15 239 audzēkņi, jaunieši, seniori, kā arī valsts pārvaldes iestāžu nodarbinātie.

  1. Dalība pasākumos, kuru ietvaros sniegta informācija par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma, informācija par eZvanu, kā arī sniegtas atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem par drošību, ugunsdzēsības aparātiem automašīnās u.tml.
  • 24.augustā Apes pilsētas svētki, izglītojot 1200 svētku apmeklētājus VUGD depo.
  • 30.augustā Drošības diena Gājēju ielā Liepājā, izglītojot 100 pasākuma apmeklētājus.
  • 30.augustā Jauniešu dienas Madonā, izglītojot 95 pasākuma apmeklētājus.
  • 31.augustā “Olaines jauniešu diena 2024”, izglītojot 800 pasākuma apmeklētājus.
  • 31.augustā Jauniešu dienas Cēsīs, izglītojot 350 pasākuma apmeklētājus.
  • 2.septembrī Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centra  "Zeimuļs" pasākums, izglītojot 350 pasākuma apmeklētājus.
  • 3.septembrī Daugavpils inovāciju centra pasākums, izglītojot 125 pasākuma apmeklētājus.
  • 5.septembrī “Drošības diena” Baložu vidusskolā, izglītojot 550 audzēkņus.
  • 6.septembrī “Mehatrons 2024”, izglītojot 500 pasākuma apmeklētājus.
  • 7.septembrī pasākums “Zinošs un drošs”, izglītojot 2000 pasākuma apmeklētājus.
  • 7.septembrī “Krastu mači” Liepājas Olimpiskajā centrā, izglītojot 100 pasākuma apmeklētājus.
  • 8.septembrī Tēva dienas gājiens un festivāls Vērmanes dārzā, izglītojot 2500 pasākuma apmeklētājus.
  • 8.septembrī “Brasas apkaimes svētki”, izglītojot 400 pasākuma apmeklētājus.
  • 13.septembrī pasākums “Esi zinošs, esi drošs”, izglītojot 2000 pasākuma apmeklētājus.
  • 14.septembrī “Drošības diena” t/c “Rīga Plaza”, izglītojot 100 drošības dienas pasākuma apmeklētājus.
  • 20.septembrī mācību gada atklāšanas ceremonijā Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālajā vidusskolā, izglītojot 240 audzēkņus.
  • 20.septembrī Tukuma Sporta un veselības svētki, izglītojot 970 pasākuma apmeklētājus.
  • 21.septembrī “Drošības diena” Ogrē, izglītojot 116 pasākuma apmeklētājus.
  • 27.septembrī “Zinātnieku nakts” Daugavpilī, izglītojot 550 pasākuma apmeklētājus.
  • 28.septembrī “Drošības diena” Rembatē, izglītojot 124 pasākuma apmeklētājus.
  • 28.septembrī “Jauniešu diena” Mellužos, izglītojot 400 pasākuma apmeklētājus.
  • 28.septembrī “Greizais kompass 2024” Aizkrauklē, izglītojot 700 pasākuma dalībniekus, kuri ieradās VUGD depo.
  • 1.oktobrī URDA “Senioru diena”, izglītojot 180 seniorus.
  • 5.oktobrī URDA “Ģimeņu diena”, izglītojot 64 pasākuma apmeklētājus.

VUGD nodarbinātie piedalījušies 24 trešo pušu rīkotajos pasākumos, t.sk., izglītības iestāžu drošības dienās, kuru laikā izglītoti 14 514 pasākumu apmeklētāji, seniori un audzēkņi.

  1. Komunikācija un aktivitātes sociālajos tīklos
  • 20.augustā publicēti video ar aicinājumu 24.augustā Apes pilsētas svētku ietvaros apmeklēt Apes ugunsdzēsēju depo. Facebook: sasniegtā auditorija – 3477, video skatīts 10 719 reizes, bet mijiedarbība (reakcija uz video/ komentāri/ dalīšanās) – 350. Instagram: sasniegtā auditorija – 1659, skatījumi – 2960, bet mijiedarbība (reakcijas uz video) – 138.
  • 22.augustā VUGD Facebook kontā veikta dalīšanās ar Ogres Kultūras centra un Ogres novada ierakstu par nedēļas nogalē gaidāmajiem Ogres novada un pilsētas svētkiem. To ietvaros iedzīvotājiem bija iespēja apmeklēt arī Ogres ugunsdzēsēju depo. Sasniegtā auditorija – 3589, skatījumi – 3942, bet mijiedarbība (reakcija uz ierakstu/ dalīšanās) – 21 reizi.
  • 29.augustā VUGD Facebook kontā ievietots ieraksts ar aicinājumu nedēļas nogalē apmeklēt pasākumus, kuros būs sastopami VUGD nodarbinātie, lai uzzinātu ar drošību saistītus jautājumus, t.sk., par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma un eZvanu. Sasniegtā auditorija – 5203, skatījumi – 5686, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ dalīšanās) – 99.
  • 31.augustā VUGD Facebook kontā veikta dalīšanās ar pii “Piejūra” ierakstu ar informāciju par VUGD vadītajām nodarbībām viņu izglītības iestādē. Sasniegtā auditorija – 2170, skatījumi – 2393, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu) – 45.
  • 5.septembrī ievietoti ieraksti ar aicinājumu Tēva dienā apmeklēt kādu no 19 VUGD Vidzemes ugunsdzēsēju depo, lai uzzinātu ar drošību saistītus jautājumus, t.sk., par pareizas rīcības algoritmu pēc ceļu satiksmes negadījuma un eZvanu. Facebook: sasniegtā auditorija – 16 725, skatījumi – 19 2021, bet mijiedarbība (reakcija uz ierakstu/ dalīšanās) – 208. Instagram: sasniegtā auditorija – 1789, skatījumi – 2288, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu) – 87.
  • 9.septembrī ievietoti ieraksti ar atskatu uz aizvadītās nedēļas nogales pasākumiem, t.sk., tiem, kuru laikā iedzīvotāji tika izglītoti par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma. Facebook: sasniegtā auditorija – 5799, skatījumi – 6693, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ dalīšanās) – 87. Instagram: sasniegtā auditorija – 1756, skatījumi – 3455, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu) – 216.
  • 13.septembrī atjaunināts VUGD Facebook fona titulattēls “Redzi negadījumu? Zvani 112!”. Kā titulattēls tas bija laika periodā no 13.septembra līdz 5.novembrim.
  • 8.oktobrī sociālajos tīklos izsludināts konkurss “Ko Tu zini par eZvanu?”. Facebook: sasniegtā auditorija – 6698, skatījumi – 11377, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ komentāri/ dalīšanās) – 225. Instagram: sasniegtā auditorija – 1452, skatījumi – 1926, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ komentāri) – 54.
  • 9.oktobrī VUGD Facebook kontā veikta dalīšanās ar Talsu pii “Sprīdītis” video, kurā redzama VUGD nodarbināto vadītā noradība. Mijiedarbība ar ierakstu bija 42 reizes.
  • 14.oktobrī sociālajos tīklos publicēti rīkotā konkursa “Ko Tu zini par eZvanu” pareizās atbildes un paziņojums par uzvarētājiem. Facebook: sasniegtā auditorija – 2559, skatījumi – 3721, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ dalīšanās) – 18 reizes. Instagram: sasniegtā auditorija – 1655, skatījumi – 2128, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ komentārs) – 55.
  • 15.oktobrī sociālajos tīklos ievietoti ieraksti ar informāciju par pareizu rīcību, redzot ceļu satiksmes negadījumu. Facebook: sasniegtā auditorija – 11 868, skatījumi – 20 200, mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu/ dalīšanās) – 241, bet ierakstam klāt publicētā saite, kas aizved uz tīmekļvietnes www.112.lv sadaļu par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma, atvērta četras reizes. Instagram: sasniegtā auditorija – 1847, skatījumi – 2270, bet mijiedarbība (reakcijas uz ierakstu) – 113. Platformā X ieraksts skatīts 1690 reizes, bet mijiedarbība ar ierakstu notikusi 36 reizes.

Kopumā kampaņas laikā sociālajos tīklos ievietoti un pārpublicēti 11 ieraksti/ video saistībā ar VUGD nodarbināto dalību informatīvajos pasākumos, vadītajām lekcijām, rīkoto konkursu, kā arī pareizas rīcības algoritmu. Sasniegtā auditorija ir ap 68 246 tūkstošiem sociālo tīklu lietotāju.

  1. VUGD depo apmeklējumi. Ugunsdzēsēju depo tika apmeklēti gan VUGD rīkoto pasākumu laikā – Tēva diena un Drošības dienas, gan pamatojoties uz individuālajiem pieteikumiem kampaņas ietvaros.
    • Aizkraukles daļa – viens apmeklējums, izglītoti 25 apmeklētāji.
    • Aizputes postenis – pieci apmeklējumi, izglītoti 111 apmeklētāji.
    • Aknīstes postenis – divi apmeklējumi, izglītoti 43 apmeklētāji.
    • Alsungas postenis – divi apmeklējumi, izglītoti 35 apmeklētāji.
    • Balvu daļa – divi apmeklējumi, izglītots 31 apmeklētājs.
    • Bauskas daļa – viens apmeklējums, izglītoti 18 apmeklētāji.
    • Bulduru postenis – viens apmeklējums, izglītoti 25 apmeklētāji.
    • Dagdas postenis – viens apmeklējums, izglītoti 38 apmeklētāji.
    • Dobeles daļa – 12 apmeklējumi, izglītoti 336 apmeklētāji.
    • Elejas postenis – viens apmeklējums, izglītoti 35 apmeklētāji.
    • Iecavas postenis – četri apmeklējumi, izglītoti 80 apmeklētāji.
    • Jelgavas daļa – četri apmeklējumi, izglītoti 86 apmeklētāji.
    • Jēkabpils daļa – divi apmeklējumi, izglītoti 45 apmeklētāji.
    • Krāslavas daļa – viens apmeklējums, izglītots 21 apmeklētājs.
    • Kuldīgas daļa – viens apmeklējums, izglītoti 18 apmeklētāji.
    • Ķemeru postenis – viens apmeklējums, izglītoti 15 apmeklētāji.
    • Liepājas 1.daļa – 20 apmeklējumi, izglītoti 450 apmeklētāji.
    • Liepājas 2.daļa – četri apmeklējumi, izglītoti 110 apmeklētāji.
    • Līvānu daļa – trīs apmeklējumi, izglītoti 40 apmeklētāji.
    • Maltas postenis – viens apmeklējums, izglītoti 19 apmeklētāji.
    • Ogres daļa – trīs apmeklējumi, izglītoti 100 apmeklētāji.
    • Preiļu daļa – viens apmeklējums, izglītoti deviņi apmeklētāji.
    • Priekules postenis – trīs apmeklējumi, izglītoti 30 apmeklētāji.
    • Rēzeknes daļa – deviņi apmeklējumi, izglītoti 184 apmeklētāji.
    • Rīgas reģiona pārvaldes 1.daļa – viens apmeklējums, izglītoti 20 apmeklētāji.
    • Rīgas reģiona pārvaldes 2.daļa – septiņi apmeklējumi, izglītoti 199 apmeklētāji.
    • Rīgas reģiona pārvaldes 4.daļa – četri apmeklējumi, izglītoti 114 apmeklētāji.
    • Rīgas reģiona pārvaldes 6.daļa – trīs apmeklējumi, izglītoti 66 apmeklētāji.
    • Rīgas reģiona pārvaldes 8.daļa – viens apmeklējums, izglītoti 18 apmeklētāji.
    • Rojas postenis – seši apmeklējumi, izglītoti 88 apmeklētāji.
    • Saldus daļa – septiņi apmeklējumi, izglītoti 129 apmeklētāji.
    • Saulkrastu daļa – divi apmeklējumi, izglītoti 43 apmeklētāji.
    • Skrundas postenis – divi apmeklējumi, izglītoti 60 apmeklētāji.
    • Slokas postenis – divi apmeklējumi, izglītoti 52 apmeklētāji.
    • Talsu daļa – seši apmeklējumi, izglītoti 127 apmeklētāji.
    • Tukuma daļa – četri apmeklējumi, izglītoti 77 apmeklētāji.
    • Ventspils daļa – seši apmeklējumi, izglītoti 118 apmeklētāji.
    • Viesītes postenis – viens apmeklējums, izglītoti 40 apmeklētāji.
    • Zilupes postenis – viens apmeklējums, izglītoti 35 apmeklētāji.
    • 8.septembrī 19 Vidzemes depo kopumā apmeklēja 3416 apmeklētāji.
    • No 12.septembra līdz 18.oktobrim VUGD rīkotā pasākuma “Drošības dienas” ietvaros Daugavpils 1., 2., 3.daļa un Daugavpils postenis kopumā apmeklēts 67 reizes, izglītoti 1683 apmeklētāji.

Kopumā kampaņas laikā VUGD ugunsdzēsēju depo apmeklēti ap 224 reizēm, izglītojot 8189 apmeklētājus.

  1. Komunikācija ar plašsaziņas līdzekļiem. Īstenotās kampaņas ietvaros septembra sākumā tika iniciēta VUGD rīkotā Tēva dienas pasākuma Vidzemes depo popularizēšana mediju vidū, bet septembra vidū tika sniegta informācija par degošu automašīnu dzēšanu (TV3) un eZvana iespējām (“360 Ziņneši”).