Informatīvās kampaņas "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc CSNg", kas tiek īstenota Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam ietvaros, mērķis ir atgādināt iedzīvotājiem par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem – zvanīšanu 112, nevis fotografēšanu un filmēšanu, un ugunsdzēsības aparāta nepieciešamību un nozīmību. Līdz šim iegādātie materiāli un izveidotie videoklipu palīdz VUGD veikt darbu pie sabiedrības izglītošanas un zināšanu paaugstināšanas.

Kā liecina pētījuma dati “Latvijas iedzīvotāju pieredze un uzskati par ugunsdrošības preventīvajiem pasākumiem”, 47% respondentu, kuriem ir bērni pirmsskolas un pamatskolas vecumā, ir saņēmuši informāciju par ugunsdrošību no bērniem. Tas nozīmē, ka lielu daļu Latvijas iedzīvotāju iespējams izglītot sākotnēji izglītojot bērnu, kuri tālāk šos jautājumus mājās pārrunā ar saviem vecākiem un citiem pieaugušajiem.

Lai turpinātu veiksmīgi iesākto darbu iedzīvotāju izglītošanā par ceļu satiksmes drošību, VUGD plāno arī 2021.gadā īstenoja informatīvo kampaņu par "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem", pievēršot īpašu uzmanību sākumskolas vecuma bērniem. Cita starpā paredzēts izglītot autovadītājus par ugunsdzēsības aparāta izmantošanu automašīnas ugunsgrēka gadījumā.

  1. Lekcijas izglītības iestādēs:
  • Rīgā un Pierīgā kampaņas ietvaros novadītas 94 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2518 skolēni;
  • Latgales reģionā kampaņas ietvaros novadītas 80 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2503 skolēni;
  • Zemgales reģionā novadītas 68 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 1095 skolēni;
  • Kurzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 66 nodarbības izglītības iestādēs un tajās piedalījās 1786 skolēni;
  • Vidzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 68 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2661 skolēns;

Kopā visā Latvijā novadītas 376 lekcijas, kurās piedalījās 10 563 skolēni.

  1. Mediju pasākumi “Par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma”:
  • 30.jūlijā Rīgā;
  • 31.augustā Rēzeknē;
  • 31.augustā Ludzā;
  • 2.septembrī Aizkrauklē;
  • 16. septembrī Talsos;
  • 21. septembrī Dobelē;
  • 23.septembrī Jēkabpilī;
  • 29.septembrī izsūtīta relīze medijiem “VUGD ik dienu dzēš degošus transportlīdzekļus”;
  • 1.oktobrī Madonas novada Kusā;
  • 14. oktobrī Ventspilī;
  • 19.oktobrī Limbažos.
  1. Dalība pasākumos
  • 4.septembrī pasākumā Mehatrons 2021 Jelgavā apmeklētāji tika informēti par pareizu rīcību, ja noticis ceļu satiksmes negadījums. Izglītoti 300 cilvēki.
  • 11.septembrī pasākumā „CIERE” Bauskā iedzīvotājiem bija iespēja pārbaudīt savas zināšanas par pareizu rīcību, ja aizdegas automašīna. Izglītoti 350 cilvēki.
  • 12.septembrī Lielvārdē “Pastaiga ar tēti”, zināšanu papildināšana par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma, kā arī atbildot pareizi uz jautājumu, iespēja laimēt drošības komplektu. Izglītoti 300 iedzīvotāji.
  1. Sociālie tīkli:
  • No 1.novmebra līdz 7.novembrim organizēts konkurss sociālajos tīklos par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma un 8. novembrī publicēts ieraksts par pareizajām atbildēm konkursā, kā arī paziņoti konkursa uzvarētāji. Kopumā ar konkursa ierakstiem sasniegtā mērķauditorija (facebook, twitter un instagram) 25 100 lietotāji.
  • 29.septembrī ieraksts sociālajos tīklos, saistībā ar izsūtīto relīzi medijiem. Sasniegtā mērķauditorija facebook – 5868 lietotāji, bet twitter - 2181.
  • 24.septembrī ieraksts sociālajos tīklos - Redzi nelaimi? Zvani 112, nevis filmē! ( Ievietots video, kas tapis projekta ietvaros). Sasniegtā mērķauditorija facebook – 251 025 lietotāji, bet twitter – 2054.
  • 15.septembrī ieraksts sociālajos tīklos, video par ugunsdzēsības aparāta izmantošanu, lai dzēstu aizdegušos automašīnu. Sasniegtā mērķauditorija – 8372 lietotāji, bet twitter – 1527.
  • 14. septembrī facebook VUGD profilā ievietots RETV.lv sižets par rīcību degošas automašīnas gadījumā. Sasniegtā mērķauditorija – 2831 lietotājs.
  • 12.septembrī un 9.sptembrī ievietoti divi ieraksti facebook par to, ka pasākumā Lielvārdē “Pastaiga ar tēti”, atbildot pareizi uz jautājumu, iespēja laimēt drošības komplektu. Ieraksta sasniegtā mērķauditorija – 6882 lietotāji.

Kopumā kampaņas laikā sociālajos tīklos veikti 15 ieraksti saistībā ar rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem. Sasniegtā mērķauditorija ir vairāk nekā 280 tūkstoši lietotāju.